onsdag, maj 11, 2011

Det piper mycket

Godmorgon! Eller ja, jag har varit vaken en timme alldeles strax och jag gissar att ev läsare varit vakna ganska länge vid det här laget. Men jag är seg och sitter fortfarande i morgonrock och försöker väcka kroppen till liv. Skulle lätt kunna sova längre men eftersom jag nu är långledig så tänker jag att det vore bra att vända om dygnet lite. En skränig fågel, ett envist pipljud från företagsparken bredvid och ett sms hjälpte mig att vakna till liv idag.

Sen får vi se hur det blir med långledigheten. Jag har en brandutbildning på jobbet till veckan och det lät imorse som att jag kan bli utringd om extravak blir aktuellt. Och det känns väl okej. Extravak sliter inte på ryggen så mycket och extra pengar före semestern sitter fint. Så vi får se.

Inga kommentarer: