måndag, december 20, 2010

Nån blev med Kinect

Snart är den hostande 18-åringens födelsedag över och jag tror och hoppas att hon är ganska nöjd med den. Hon kom hit i eftermiddags, önskade hämtpizza och fick sen öppna presenten. M & jag hade beställt hem en Kinect till hennes Xbox, något jag visste att hon väldigt gärna ville ha men som hon nog aldrig trodde att hon skulle få. Inte alldeles billigt men jag fick tre andra syskon att lägga lite plus att jag själv fick lov att öppna den stora plånboken (som jag eg inte har, men det var det värt). Känns jättekul att kunna ge henne något hon så gärna vill ha!

Sen har hon spelat Kinect tills hon blev trött (jag testade lite med, det var hemskt kul men rätt jobbigt), ätit tårta och spelat lite till. Det kräver dock ganska stort utrymme så jag har för närvarande inget bord längre i vardagsrummet. Lite knöligt att flytta varje gång, men det får väl gå.

Kinect för den som inte vet (eller: nu blir det reklam):



Sen kanske det inte är riktigt lika enkelt, eller smidigt, att få till rörelserna som på videon, men det funkar förvånansvärt bra.

Inga kommentarer: