söndag, december 05, 2010

Tredje gången gillt funkar inte

Vi har ju haft en del tv-omstyrning mellan hushållen en tid. Nu har jag för första gången på evigheter en tv i hemmet på riktigt, men se då funkar det inte. Fjärrkontrollen till M:s gamla tjock-tv fungerar nämligen bara halvvägs. Och just pilknapparna som behövs för att ställa in kanalerna är paj. Så idag har jag varit i tre omgångar till tre olika varuhus och köpt tre olika sk "universal remote" av tre olika märken varav exakt noll har fungerat. Koden för just det här tv-märket som följt med instruktionerna till fjärrkontrollerna har såklart inte funkat. Och de manuella inställningarna har varit nästintill vansinniga.

Den första skulle man trycka upp till 3000 ggr på en knapp för att gå igenom samtliga möjliga koder och den tredje skulle man hålla in on-knappen på tills sökningen var klar "det kan ta upp till 15 minuter". Eh, ja! Ont i tummen, var ordet. Och en något sur Sara. Så nu har jag gett upp och hoppas att jag möter tre trevliga butiksbiträden imorgon som kan erbjuda mig pengar tillbaka.

Inga kommentarer: