fredag, december 31, 2010

"Som förälder är det smart att inte döda människor hela tiden"

Dels har jag inte hunnit och dels så är det en av de tv-serier som vi försöker se tillsammans, M och jag, så de sista tre avsnitten av den senaste säsongen av Dexter är fortfarande osedda. Vilket har varit jobbigt, både för att det är så rysligt spännande hela tiden (vad ska det bli av Lumen-grejen?) och dels för att det just efter säsongsavslutningen skrevs ett antal olika krönikor om det samma, som jag aktivt höll mig ifrån men som jag hoppas går att hitta igen sen.

I SvD på nätet hittade jag idag en intervju med huvudrollsinnehavararen, Michael C. Hall, som verkar vara en lite småcharmig typ. Intervjun är kanske för kort för att egentligen hinna säga så mycket, men några intressanta saker tas upp. Som hans syn på sin tidigare, också den väldigt välspelade, karaktär från Six Feet Under, David Fisher kontra Dexter Morgan. Eller hans kommentar att "Dexter är inte den mest pålitliga av berättare." Mhm...

Inga kommentarer: