torsdag, december 23, 2010

Inga julklappsköp efter november nästa år, ok?

Att handla på maxi idag gick, mot förmodan, väldigt smidigt. Vi anade oråd när parkeringen vittnade om att vi definitivt inte var ensamma om att behöva handla, men inne i butiken gick det som en dans. När vi stod i kassan sa M "Det gick för enkelt, vi måste ha missat nåt väsentligt?" och jag dubbelkollade inköpslistan. Det enda negativa var att det gick åt mycket pengar, men det gör ju gärna det när det ska handlas för ett tag och då det även ingick både kattmat och -sand på listan.

Värre var det i stan. Vi delade oss så Bea och jag gick själva och M för sig så att vi kunde köpa klappar åt varandra. M brukar kirra det på en kvart, men i år var det ombytta roller. Jag hade mitt klart på tio minuter men han hördes inte av förrän kanske 90-120 minuter senare. Märkligt brott i vanemönstret. Under tiden fixade Bea och jag ett par av de andra som var kvar, samt handlade lite extra stoppning mot kylan i form av sockar, strumpbyxor och en ny mössa. Nu väl hemma sover både M och Bea medan jag försöker få koll på vad som ska vart och när. Kontrollfreaket vilar aldrig.

Inga kommentarer: