söndag, december 19, 2010

Äventyr

Det var nog fyra eller kanske fem år sedan sist, men idag lyckades jag hamna i diket med bilen. Inte sådär jättemycket i diket men tillräckligt för att behöva draghjälp upp igen. Jag hade just lämnat av M hos sina föräldrar ute i skärgården och skulle in till stan för att träffa Anna när jag mötte en bil där det inte går att mötas på den smala grusvägen. Så jag backade mot ett bredare parti av vägen. Snöyran gjorde sikten lite kass och vis av förra dikeskörningen så sitter kantpinnarna inte i vägkanten utan i diket, varför jag försökte att inte köra riktigt så långt åt sidan. Men tydligen tillräckligt för att fastna med högersidans däck i diket.

Den mötande bilen stannade men sa sig inte kunna dra upp mig så jag ringde efter M och hans pappa. Lätt hänt men jag kände mig ändå lite irriterad när jag stod där med bogserlinan i handen när de kom to the rescue. Och så blev jag sen in till Anna-mötet dessutom.

Det är ett himla snöyrväder här så egentligen skulle man hållt sig hemma, men jag var lite sällskapssjuk och ville passa på när Anna hade tid och när M ändå skulle fara. Nu gick det ju bara bra, lite vardagsäventyr sådär. Lite värre såg det ut för bilen som hamnat för långt ut i kanten på E4:an när vi for hem ikväll och som satt i den dikeskanten (en annan bil hade stannat). Det är inte kul att dra loss en bil i mörkret på E4:an där sikten är dålig av snörök.

Inga kommentarer: