fredag, december 03, 2010

And the Oscar kommenteras av...

Som jag skrev häromdagen är det nu klart vilka som ska leda Oscargalan i februari och nu annonseras det här hemma i Sverige att det blir Fredrik & Filip som kommenterar galan i kanal 5. Jag vet inte vad jag tycker om det. De gjorde ju ett rätt bra jobb med sin valvaka vid det amerikanska valet, men i övrigt är jag faktiskt inte så särdeles överförtjust i dem. Jag tycker att deras produktioner har varit minst sagt svajjiga. Men man vet ju aldrig.

Tydligen sänder även kanal 9 galan så kanske de satsar på det mer traditionellt filmkritiska kortet typ Hans Wiklund (har väl varit ett par år i rad vill jag minnas). Det finns ju andra intressanta också som Andrea Reuter, Emma Gray Munthe, Orvar Säfström osv som skulle vara kunnigt folk att leja.

Inga kommentarer: