måndag, december 20, 2010

Lillskräpet har blivit myndig!

Nu är jag i vart fall tillbaka till stan. Jag har grävt fram bilen på parkeringen och borde snart ta tag i att stöka iordning lite här. Lillasyster kommer också hem idag, hon har varit hemma hos mamma i helgen och firat sin födelsedag. Hon fyller nämligen 18 år idag. 18 år! Fatta det! Min pyttesyster, vår lilla sladdis är typ stor. Lite vuxen, rent av.

Bea, inte så vuxen, i pappas keps, vilket var en favorit ett tag.

Och jag måste göra det här till ett "jag minns när"-inlägg, för det känns verkligen som igår som hon kom till världen med akutsnitt den där natten då den då 14-åriga storasystern inte alls kunde sova. Och lika nyss som hon kom hem från BB på julafton, alldeles tyst och förnöjd och omedveten om allt runtomkring. Det var en stressig jul, jag gjorde mitt första kompletta julbord, stod för allt julstöket, råkade nästan avslöja för minsta lillbrorsan att tomten inte finns (katastrofen avvärjdes dock) och kunde inte längta mer efter nysyrran som skulle komma hem och ville därför att allt skulle vara perfekt. Och det blev en jul jag gärna minns.

Min fina, allvarliga lilla trasselsudd, 4 år gammal.

Undertecknad tar studenten med lilltjejen som kanske största påhejare.

En 7-åring som just klippt sig som Robyn som var idolen just då.

Och sen har hon varit en perfekt lillsyrra i 18 år. Och lite av min egen kvasiunge ibland. Eller ganska mycket.

Grattis finaste lillsyrra!

Inga kommentarer: