onsdag, december 29, 2010

Det kallas uppsatsångest?

Idag drömmer jag mest om uppsatsen när jag sover. Jag har såklart jätteågren över att jag inte kan sitta och skriva som det var tänkt. Nu har jag inte gjort något på den på drygt ett dygn och det känns som att den därmed är körd. Jag orkar helt enkelt inte skriva på den nu. Jag sitter uppe (dvs halvsitter i sängen) i kanske en kvart i stöten och sen sover jag igen. Så har det varit hela dagen. Jag orkar inte läsa, orkar inte ens se på film (!). Jag fryser, svettas och sover mest. Händerna domnar och hela kroppen gör ont. Så nej, inte så mycket uppsatsarbete blir gjort.

Drömde just att jag råkat skriva min uppsats om "Den blomstertid nu kommer" istället men att ingen riktigt vågade säga något på seminariet eftersom de trodde jag blivit galen. M säger att jag ska släppa uppsatsen för nu och ta det som det kommer, men jag kan inte. Fast vad kan jag göra åt det? Blir den inte klar i tid så blir den inte. Jag vet inte vad som händer då, men jag kan ju inte göra så mycket åt det heller. Crap.

Inga kommentarer: