torsdag, december 30, 2010

Jag accepterar det nästan (eller kanske inte riktigt)

Jag hade en halvpigg stund mitt på dagen idag och lyckades faktiskt få ner nästan (if you stretch it) två sidor text i uppsatsdokumentet. Frågan är hur kvalitén är. När jag jobbade med det tyckte jag mig nämligen komma på ett större problem, nåt som inte riktigt hänger helt ihop. Men när jag skulle dra det för M så blev det nog konstigt för han upplevde snarare tvärtom; att det hängde ihop. Och nu minns jag inte längre vad det var. Så jag vet inte.

Och kort efter det så bölade jag en stund över att det nog inte blir klart i tid. Jag kommer inte hinna, det är bara så. Det är nog för mycket kvar att skriva, ändra och klura över. Men det känns på något vis nästan skönt att jag kan se det som en acceptabel (nåja) möjlighet, det släppte en hel del press efter det. Blir det så kan det bli trista konsekvenser för vårterminen, men det får väl vara så då. Jag tänker i vart fall inte släppa den här uppsatsen utan den ska bli färdig, ju snarare desto bättre. Och förhoppningsvis är vi fler som inte hinner i tid så att det kanske möjligen eventuellt kan bli ett tidigt uppsamlingsheat så jag inte behöver vänta ända till sommaren innan jag får examineras.

Inga kommentarer: