söndag, december 26, 2010

Det började dåligt med tågresandet

Okej, jag hade fel. När vi kom till Umeå Ö visade det sig att tåget var inställt och skulle ersättas med buss. När så bussen kom sa chauffören att han bara skulle köra dem till Ö-vik eller möjligen Mellansel. "Vad händer med dem sen då?" undrade jag. Det visste han inte men han "ville hem igen". Eh..okej. Några som skulle till Arlanda tog de ganska tveksamma beskeden som ett dåligt tecken och klev inte på utan skulle söka sig annan lösning istället. Kändes klokt. Lillasyster ville dock åka så hon klev på, med viss bekymmersmin.

På hemsidan står det att nattåget inte passerar Umeå och Ö-vik, men när jag ringde informationen så trodde han att de skulle få byta till tåg i redan Ö-vik. Det lät ju säkerställande.

Jag kan faktiskt köpa (i viss mån) att väder och annat ställer till det. Det jag har svårare att acceptera är bristen på giltig information. Nån måste väl veta planerna för resenärerna?

Inga kommentarer: