onsdag, december 29, 2010

Det kallas influensa?

Dra i alla drakar vad dålig jag blev igår kväll! Huga. Natten som var var den värsta jag varit med om på rätt många år, tror jag. Pratade med M under kvällen som erbjöd sig komma in men jag tyckte han skulle hålla sig borta för att slippa bli smittad. Det var dumt tänkt.

Jag har ingen febertermometer men jag hade garanterat hög feber. Låg under duntäcket med ylleunderstället och raggsockarna på och frös så jag skakade. Jag funderade ett tag på att hämta mössa också, men så snart jag rörde mig gjorde det ont i hela kroppen och jag ville inte lämna täcket. Fick stundvis gigantisk dödsångest uppepå det. Drömde sen hemska mardrömmar (ett plan krashade utanför mitt fönster, tex) och yrade nog på en del. Vaknade och gick upp till fönstret, höll mig i fönsterkarmen och vinklade persiennerna så att jag kunde se om M var där utanför. Eh...helt virrigt. Och sådär var det, hela natten. Vid femtiden sms:ade jag M att han gärna fick komma förbi ändå vilket snällmannen sen gjorde på förmiddagen. Så himla skönt att inte vara ensam när jag mår såhär galet dåligt, jag typ bölade när han kom. Så himla eländig.

Inga kommentarer: