lördag, december 25, 2010

Att vara överlevnadsutrustad är ett av biljettkraven på svenska tåg, har jag hört

Jag har gjort ett lass mackor som förhoppningsvis inte kommer att bli sura eller trista alltför fort, hon har en termos med te, varma kläder, pengar, film, laddare till allt och dessutom ett gäng juklappar till ett par av syskonen och syskonbarnen söderöver. Jag tror att lillasyster är redo att bege sig på ett tågäventyr mot Småland nu. Om knappt två timmar går tåget och jag hoppas att det inte kommer att vara en alltför kaotisk resa.

Vägen ner till Stockholm tycks förhållandevis problemfri, den största risken för strul uppkommer troligen när hon kommer dit och ska byta till tåget till Alvesta. Men jag tror hon är utrustad för att överleva det mesta. Hon brukar då reda sig, det är mest jag som är hönssyster (?) och som tycker att det är lite trist att hon far iväg.

Å andra sidan får jag möjlighet att gömma mig ensam i lägenheten och ta mig an det till synes omöjliga kallat "c-uppsats".

Inga kommentarer: