onsdag, december 01, 2010

Ingen rysskyla här inte

Idag när twitter, facebook, radion osv svämmar över med klagomål på den stränga kylan är det sköna 4-5 minusgrader här. Det känns bakvänt på nåt sätt, men jag klagar inte. 5-10 minusgrader är perfekt, inte alls sådär kallt att man tror att ansiktet ska trilla av.

Jag hade tänkt passa på att ta en långpromenad men ändrade mig och for till gymmet istället. Med tanke på förkylningen, som nu börjar ge med sig ganska bra, kändes det som ett bättre val. Jag tog det lite lugnt och kände mig faktiskt inte av förkylningen när jag stod där på konditionsmaskinen. Det var mest bara skönt att rensa huvudet lite och drypa i svett med Prodigy, Muse och blandat skräptechno från 90-talet i lurarna. Det sätter fart även på den här sega kroppen. Gott så.

Inga kommentarer: