fredag, november 20, 2009

Kvällens tv-tips

Jag har sett ett par intressanta filmer jag tänkte blogga om när tid finns, men tills vidare kan jag tipsa om tre bra filmer på tv ikväll. Alla går ungefär samtidigt så det blir till att välja. För egen del kommer jag inte kunna se någon då jag bestämt mig för att jag är frisk och därför far på jobbet vid den tiden.

För den som gillar verklighetsbaserat drama: På Tv8 visas Walk the Line (som jag fortfarande inte lyckats se!) kl 20. Med Joaquin Phoenix och Reese Witherspoon.

Kanske ett vackert samhällskritiskt actiondrama: Tv6 visar V for Vendetta kl 21. Med Nathalie Portman, Stephen Fry m.fl.

Eller varför inte lite spännande/roligt gentlemmannatjyvande: Välj Ocean's Eleven på Kanal 5 kl 21.30.

Ett helt okänt kort: En mand kommer hjem på Svt1 kl 22. Men danskarna brukar kunna göra intressanta drama/komedier så varför inte?

Inga kommentarer: