tisdag, september 06, 2011

Nytt på tv i höst

Snart (eller redan?) höst och därmed också nya tv-satsningar i det stora landet i väst. Jag har spanat in några trailers och det mellan det där som känns som något jag redan sett har det dykt upp en och annan intressant blänkare.

1. New Girl Alltså jag älskar Zooey Deschanel lika mycket som hon stör mig, men det är något under hennes ständiga hyperspralliga rollval som väger upp irritationen. Hon har huvudrollen i New Girl, en serie som kanske kan vara något (eller som faller platt, det känns lite 50/50-läge). På FOX 20/9.


2. American Horror Story Har det funnits någon riktigt bra skräckserie förut? Just nu kan jag i vart fall inte komma på någon. Iallafall så aspirerar American Horror Story på att vara just det i höst. Med bl.a Dylan McDermott (från bl.a. The Practice/Advokaterna), Connie Britton (Spin City), Denis O'Hare (True Blood) m.fl. På youtube finns en rad små blänkare som faktiskt är lite småruggiga i all sin enkelhet. Jag lägger in två av dem. Serien har premiär på FX den 5/10.



3. Once Upon a Time Det här tycks vara nån slags mystisk sagoliknande serie med lite skräckinslag. Dock kanske mer av familjekaraktär än serien ovan. Kan vara väldigt bra, kan också vara någon som tagit sig vatten över huvudet. Intressant rollbesättning dock; Jennifer Morrison (House, HIMYM), Ginnifer Goodwin (bl.a Big Love) och Robert Carlyle (presentation onödig?). Premiär på ABC den 23/10.


Kan bli en spännande tv-höst alltså!

Inga kommentarer: