söndag, september 11, 2011

Jobbsöndag

Sköna söndag, heter det ju. Känns dock inte sådär skön som man skulle önska när jag vet att jag ska ut och jobba ikväll. Det uppkommer en viss stress över saker jag vill ha färdigt efter helgen, personer jag vill hinna träffa och umgås med, saker jag vill hinna för min egen del osv. Men det funkar. Det brukar bli bra när jag väl landat på jobbet och kan fokusera på sysslorna där.

Snart börjar det mer intensiva schemat på jobbet och då blir det mindre ledig helg. Jag har gått med på att testa i sex veckor från och med den 19:e. Därefter är förhoppningen att vi fem som jobbar natt på de två avdelningarna som samarbetar om natten ska kunna samsas om ett önskeschema. Jag har redan gjort ett förslag för egen del, med den nya högre tjänstgöringen. Frågan är bara om det funkar med de andras sen. Vi får väl se. Mycket jobb lär det oavsett bli fram till nyår. Ekonomin hurrar (14% mer i lön varje månad är ju inte fy skam) medan ryggen framför allt står för den skeptiska delen. Men det ska gå bra.

Inga kommentarer: