onsdag, september 07, 2011

Yoga

Imorgon blir det yoga. Jag är faktiskt hyfsat hoppfull inför det. Jag gick på yoga, satyanandayoga närmare bestämt, ett tag för ett antal år sen och det var något av det bästa jag gjort. Jag fick verktyg för att bemästra en massa inneboende monster, jag mådde i allmänhet mycket bättre och fick bättre hållning och kände mig starkare. Jag kunde dessvärre inte fortsätta eftersom det var ganska dyrt och jag fick lite ändrade förhållanden, men jag försökte fortsätta på egen hand hemma. Som så mycket ebbade det ut, men andningstekniken och meditationen har jag faktiskt fortfarande användning av.

Nu vet jag inte riktigt vad det är för yoga jag ska på. Sedan tidigare har det funnits sån där yoga som man blir svettig och trött av på mitt gym, men nu har de alltså just börjat med något som de kallar för 'klassisk yoga'. Jag hoppas att det ska vara åt det hållet som jag hoppas. Vi får väl se.

Inga kommentarer: