måndag, september 12, 2011

Umeå blev nog inte UFO-besökt imorse

Det var för övrigt en konstig natt vädermässigt för att vara i september. Väldigt varmt, alldeles kvalmigt och så tokregnade det mest hela tiden. Jag hade fönstret öppet i tvättstugan när jag var där och fick regn i ansiktet för att det regnade och blåste kraftigt samtidigt. Sen vid femtiden, just som jag skulle hämta upp tidningen till avdelningen blixtrade det till och sen smällde det långt, utdraget och så kraftigt att det nästan lät som att åskan slog ner i huset. 

Tydligen hördes samma åsksmäll (jag är då till 99% säker på att det var åska) över i stort sett hela Umeå. När morgonpersonalen kom hade samtliga vaknat av smällen. På twitter, facebook och andra ställen har det spekulerats (ibland vilt med spännande konspirationsteorier, mest på skoj gissar jag) just för att det bara var en enda smäll. Men det var som sagt märkligt väder, regnet ökade just efter smällen och molnen rörde sig väldigt fort. 

Jag som jobbade hela natten var en liten svettfläck när jag for hem imorse, kan jag lova. Det är nästan så att jag längtar efter de kalla vinternätterna på jobbet. Det är så mycket lättare att jobba i kyla än syrefattig värme.

Inga kommentarer: