lördag, september 17, 2011

Undanmanöver

Idag har syrran fått övningsköra. Då jag inte var på mitt bästa humör och jag dessutom var den som körde med henne igår fick M sitta fram och vara handledare dagen till ära. Tydligen tyckte de båda att det kommenterades mycket från baksätet. Jag förstår inte alls vad de menade...

Vi for bland annat in till stan och fikade på ett fik som har överflöd med tidningar av typ alla slag. Jag greppade ett brittiskt bröllopsmagasin 'for funsies'.
J: Ser du att jag läser en bröllopstidning?
M: Jo

En stund senare efter en konversation omöjlig att återge kring bröllopskläder där saker som "kalsongläge" och "toapappersklänningar" bl.a nämndes (...):
J: Titta vilket mysigt hotell i Birmingham. Dit skulle man kunna resa typ efter...
M: Mmm. Men vad är det egentligen för fel på Bullmark*?
J: Där finns väl inga hotell?
M: Nä, men pappa har ju den där jakthusvagnen, den får vi säkert låna. Det skulle bli grejer det.
J: Ok, jag byter tidning nu.

*By utanför Umeå

Inga kommentarer: