måndag, september 26, 2011

Vision

Efter många funderingar (och flera rekommendationer från kunnigt håll) gick jag med i facket ikväll. Känns riktigt bra faktiskt. Allra mest för att jag till sist hittade ett fack som ville ha mig som inte var Kommunal. Och som inte var tokdyrt. Som verkar satsa på mervärde i medlemskapet och som dessutom svarade tydligt och bra på en fråga via mail på mindre än en halvtimme efter kl 18 ikväll. Imponerad så långt.

Sen att de just bytt namn från SKTF till Vision var väl inte direkt med på plussidan i avvägningen. Vision låter lite som en kristen sekt i True Blood, om du frågar mig, men jag köper det om innehållet är bra. Och det verkar det som sagt vara. Att jag dessutom fick de 6 första månaderna gratis var som en helt okej bonus.

Ansvarsfullt och vuxet av mig. Nu ska jag dessutom knata i säng i vettig tid så att jag får en lång och produktiv tisdag. Hujedamig, vart ska det sluta?

Inga kommentarer: