söndag, september 18, 2011

Att planera hösten

Helgen är snart över men jag får fortsätta vara ledig några dygn till. Det klagar jag inte över, kan jag lova. Är fortfarande seg och har inte riktigt lyckats vända rätt dygnet den här gången. Men ledig är ändå ledig. Jag ska försöka ta reda på när jag faktiskt väntas tillbaka till jobbet igen, schemat jag fick av chefen och det som finns på vårt datasystem säger lite olika. Men oavsett får jag 'lata mig' ett tag till.

Men det börjar så smått bli dags att ta tag i alla måsten. Jag har skjutit på flera saker som jag ändå vill ha klart innan jobbperioden drar igång igen. Jag börjar också inse att jag har för många järn i elden för hösten. Jag måste nog ta bort någon av planerna, oklart vilken bara. Jag vill allt. Vill få färdigt allt, fixa allt och vara redo för att gå vidare i vår. Men jag vet inte om det riktigt är möjligt. Lite typiskt att möjligheter kommer fram just när man egentligen inte riktigt har tid för dem.

Inga kommentarer: