onsdag, september 28, 2011

Pysslig dag med resultat

Imorse när jag kom till stan hade fins lillsyrran anammat mina "tänka högt"-tankar från i helgen om att jag önskade möblera om i sovrummet i lägenheten. Gullungen hade släpat runt min gigantsäng och ställt det som jag funderat över att ha det. Men det såg inte så bra ut som det gjort i mitt huvud så resten av förmiddagen snodde jag runt och ändrade utan att hinna bli riktigt nöjd innan ryggen ska stopp (och de redan lösa benen på sängen for av...). Så jag lockade hit M på lunch och fick lite lyft- och tipshjälp. 

Nu är det rätt okej, men det är saker överallt (en halv datorpark bl.a) och i stort sett allt som tidigare bodde på skrivbordet ("ska det här verkligen vara här", sa M och höll upp hudlotion/tomburk/ihopknölade lappar/garn/hårsnoddar/foton i hög/axelrem till väska/halsband osv osv) står nu på golvet i blandade högar i väntan på att sorteras/slängas/omplaceras. Att ha ett rent skrivbord är en egenskap som bara tillhör märkliga människor, har jag bestämt.

Men kanske kan det nu bli lite mer trivsamt. Och så kan jag få plats med yogamattan på golvet igen. Och slippa draget från fönstret (tantvarning). Jag har också lärt mig vad en KVM Switch är och slipper framöver krypa ner under skrivbordet (och riskera att bli avrättad av dammråttorna) när jag vill skifta mellan MacBook:en och speldatorn på storskärmen. Istället trycker jag på en knapp! Väl investerade pengar!

Inga kommentarer: