fredag, november 06, 2009

Drömmar vid badrumsspegeln

Hyfsat nyvaken och sådär stel i kroppen och zombie-hövdad som man är efter några jobbnätter. Det ska bli oerhört skönt att vara ledig i helgen och jag ska göra mitt bästa för att göra så lite seriösa saker som möjligt. Lite mejlsvarande och jobb med registret blir det förståss i vanlig ordning, men jag ska försöka att hålla det till minsta behövliga nivå.

Egentligen, slog det mig när jag nyss stirrade på min bleka, blemmiga tandborstande spegelbild i badrummet, skulle jag behöva en riktig semester. Inte bara ledigt utan lov och möjlighet att fara iväg någonstans på riktigt. Jag har ju faktiskt aldrig riktigt gjort det. Aldrig varit utanför Nordens gränser ens egentligen. Nu är jag 31, det borde väl ändå vara på tiden? En vecka utomlands, i nån spännande europeisk stad med intressant kultur, med ett trevligt sällskap som jag bara kan slappna av tillsammans med. Det vore topp. Men dessvärre en alldeles orimlig dröm.

Inga kommentarer: