torsdag, februari 07, 2013

"This is my dance space. This is your dance space."

Så var Lil'sis nästan levererad och klar hos Lil'bro den äldre nere i Småland. Jag vet inte vem som var mest nervös på flygplatsen imorse, själv fick jag påminna mig ett par gånger om att det ju faktiskt inte var jag som skulle tvingas upp i det där flygande metallmonstret utan Bea.

Resterande dagen har jag tillbringat på egen hand, eller ja hemma med Beas katter. Både de och jag har sovit en stor del av tiden kan jag erkänna. Så märkligt trött jag varit under eftermiddagen. Men det har varit ganska skönt att få rå om sig själv i några timmar. Kan ibland sakna de där lediga dagarna på egen hand som jag hade ganska många av när jag jobbade natt. Visserligen var jag nästan alltid trött då också, men det gav ett skönt egenutrymme som jag tror att jag behöver ibland.

Ikväll blir det nog inte bio på egen hand som jag funderade på utan snarare en skön hemmakväll under en filt med lite för mycket te och någon bra film. Låter väl inte så dumt det heller?

Inga kommentarer: