lördag, februari 23, 2013

Falleri fallera

Igår var en busy dag. Så busy att jag fallerade projektet #blogg100 redan efter 28 dagar. Det blev inget inlägg igår alls och så var det med det. Men jag tänker ignorera det och köra på till slutet ändå.

Igår var stora soffhämtardagen ju! Vi hämtade nysoffan i butiken efter jobbet, körde hem den och bar in den i köket. Lyckades på något magiskt sätt få ner den gamla mastodontsoffan från övervåningen och ut på släpet och sen in till stan och upp för trappan inne i lägenheten istället. Sen åt vi middag med Lil'sis, handlade och skjutsade henne till en fest. Väl hemma vid 21.30-tiden skulle nysoffan bäras upp för trappan (vilket i stort sett slutade med att min luriga låtsasgladiator till man nästan bar de två tunga delarna upp helt själv då jag med min ömma ländrygg vid det laget inte längre var så mycket till hjälp) och sen packas upp.

Nu saknas bara nya gardiner, nytt soffbord,
nya fåtöljer och kanske nya tapeter så är ju
vardagsrummet i toppskick!
När det var klart var klockan ganska mycket och det ända jag orkade var att dimpa ner rumpan i nysoffan och sen somna mitt i Harry Brown (2009) som visades på tv (bra film för övrigt, jag hade redan sett den). Jag blev väckt av skaföttes nyvakna M vid 3 på natten som först och kom då som först (av nån anledning) på att jag just sabbat #blogg100. Så dags då.

Men det var en bra fredag. Känner mig ovanligt på hugget inför den här helgen faktiskt. Känns som att det kan bli en bra en.

Inga kommentarer: