söndag, februari 10, 2013

House of Cards

Den där första säsongen av Sex and the City (1998) då Carrie envisades med att återkommande titta rakt in i kameran för att säga blandade kloksaker tillhör definitivt en av de mest besvärliga tv-serie-säsonger jag sett. Nu gör man om samma sak, fast med Kevin Spacey som kamera-pratare i den nya, omtalade Netflix-serien House of Cards (2013) vars första avsnitt jag just såg. Och jag gillar det inte nu heller. Inte heller var jag särskilt förtjust i den visserligen snyggt stela men alltför oengagerade hustrukaraktären Claire, spelad av Robin Wright

Därmed inte sagt att det var en dålig säsongstart. Intressant i allra högsta grad och, förutom kamerapratandet, Kevin Spacey är sällan fel i min bok. Även Kate Mara och Sakina Jaffrey bidrog till att höja seriens status till lovande. Så vi får väl se. Ett par avsnitt till får jag ge den innan dom.


1 kommentar:

Anonym sa...

Jag gillar den skarpt. Hade svårt för "titta in i kameran"-grejen först, men det släppte efter en stund. Vi har sett 6 avsnitt och kan nog säga att jag är ganska fast trots att jag inte är nån seriefantast

//Mina