tisdag, februari 05, 2013

"Du simmar ur bild, Kaj"

Jag tror att vi just hade vår första "Vi hade iallafall tur med vädret"-situation. Nybilen ska in på service imorgon och därmed behövdes tydligen min gamla bil grävas fram från sitt gömsle på garageuppfarten där den stått sedan november. Ni kan ju gissa mängden snö och is som dolde den? Det hade lätt kunnat bo någon i den utan att vi lagt märke till det. Plus att det byggts upp lite smidigt kring hjulen så att den inte riktigt gick att backa ut för egen maskin.

Förvirring uppstod när M skulle dra loss bilen. Bland annat for han ut ur sin bil och började skrika om att jag måste "sitta i bilen", varpå jag tittade ut ur bilen (!!) och frågade varför han skrek så hemskt. Samtidigt som katten Rosa, M:s närmaste förtrogna, också satt (fast på behörigt avstånd) och tokvrålade på mig av okänd anledning. Jag vet inte vad de tänkte; att jag gått och fikat en stund? Sen skottade vi lite motvals också, inte helt i fas med vad vi höll på med, om man säger så. Jag tror att vi är rätt trötta båda två just ikväll. Full kontroll...

Ja, nu är bilen loss och hyfsat renskottad och förhoppningsvis går den snällt och fint in till stan och tillbaka imorgon.

Inga kommentarer: