torsdag, juli 13, 2006

Svensktoppen!

Jag ska vara med i/på svensktoppen!! Eller ja, inte riktigt...men idag damp det ner ett litet brev där meddelandet löd: "Du är utvald att delta i Sveriges radio P4:s Svensktoppsjury"

Hur kul är inte det? Skrattade gott åt humorn i det hela...

Jag trodde det var han Finell-killen som höll i det, men enligt brevet är det Annika Jankell som gör det numera... Googlade och fann en artikel på aftonbladet att Finell slutat i protest mot att engelskspråkiga sånger skulle få delta enligt nya regler. Se där vad man inte vet om svensktoppen.

Men klart jag måste ställa upp! Inte alla dagar man blir inkallad till "jury-duty" eller vad det kan heta... Måste lyssna in mig på alla låtarna nu... =)

2 kommentarer:

Anonym sa...

får du någe pröjs?

Eller måste du bara plågas av låtarna och inte få nåt för det, eller ringer de upp dig i direktsändning?

Oj så nyfiken du fick mig, iaf när jag e astrött och borde jobba egentligen.

sussa sött

Sara sa...

Nej inget pröjs alls. Bara plågas av låtarna...och det var då inte enkelt att hitta tre att rösta på. Får se hur listan ser ut efter söndagens program... Man röstar via webben eller telefon.

Visst blir man nyfiken? Ja och svensktoppen! Sörjer lite kanske att jag inte fick ihop det med mr svensktoppen: Finell, men än då... =)