måndag, september 19, 2011

Emmy-galan

Inatt svensk tid ägde Emmy-galan rum i det stora landet. Även om det är en relativt liten gala var det lite synd att ingen svensk kanal visade det, det ses trots allt en hel del på amerikanska tv-serier här. Jag hade kunnat anstränga mig med proxys och annat för att se över nätet, men jag iddes inte igår. Istället ska jag försöka se det idag. Om jag står ut med galans värd, Jane Lynch (can't stand that woman!) vill säga.

Inte så väldigt mycket att kommentera utfallet annars;  Modern Family (en av mina absoluta favoriter) tog hem de flesta priserna i komediserie-kategorierna. Speciellt kul att Ty Burell fick en för sin hysteriskt roliga Phil, tycker jag. Jim Parsons från TBBT tog dock hem priset för bästa huvudroll i samma genre medan Melissa McCarthy (Bridesmaids, Gilmore Girls bl.a) tog hem den kvinnliga motsvarigheten för sin roll i Mike & Molly, en serie jag inte sett än. Mad Mens storhetstid tycks dala om man ser till utfallet i dramagenren som istället delades av flera olika serier (roligare så förstås). Och så vann miniserien som Simon-vännen tjatat på mig att se i evigheter en massa pris också, Downton Abbey. Får väl se till att se den nu då.

Inga kommentarer: