tisdag, november 03, 2009

Efterlysning 2

Ämnet skiftar fritt här idag. Nu till interaktiv plantskola!

Nej, men jag söker efter lite råd hur jag ska göra med den rabarber som jag lyckosamt odlade på balkongen i en stor keramikkruka nu i somras. Vad händer med den nu? I brist på råd har jag plockat in den eftersom jag varit rädd att krukan annars skulle frysa sönder under de kalla nätterna. Jag vill ju att den ska övervintra och åter få bo på balkongen nästa sommar, men hur lyckas jag med det? Skulle den må bra av att bo i förrådet i källaren där det inte blir frysgrader men heller inte är särskilt varmt? Eller fixar den en vinter på min skapligt vindskyddade balkong om jag klär in den i nåt?

Finns det någon smart växtodlare bland mina kända och/eller anonyma läsare tro?

Inga kommentarer: