onsdag, november 22, 2017

Busväder

Alla tidningar skriver om det kommande trafikkaoset som väntas imorgon då det ska toksnöa och blåsa troll i princip. Och när det lagt sig ska det regna och bli halt istället. Jag blir sjukt nervös av sånt. Jag måste till jobbet imorgon. Eller ja, jag har ett viktigt möte på eftermiddagen som säkert kan flyttas på om det kniper, men hur det än är så kommer M och Smilla med tåget imorgon kväll så jag måste ändå in till stan nån gång. Jag har bokat in middag med brudarna eftersom det passade bra av ovan nämnda skäl men jag är inte säker på att det heller blir av. Alla måste ju kunna ta sig hem osv.

Så vi får väl se. Min plan är att jobba hemma just på morgontimmarna och sen bege mig ut när det förhoppningsvis är lugnare, ljust och jag har mer koll på hur det faktiskt ser ut. Jag hoppas den planen ska hålla. Både denna och förra veckan har jag försökt hålla mig från vägen just vid rusningstid och det har funkat bra. Men slår alla svarta rubriker in så hjälper det nog inte särskilt den här gången.

Älskar vintern men avskyr busväder!

Inga kommentarer: