måndag, november 20, 2017

Tändsticksögon

Ikväll har jag inte gjort många knop. Klockan ringde 3.50 i morse så jag har väl anledning att vara lite trött. Så mestadels har jag försökt stå emot att bara lägga mig tidigt. Det är fortfarande tidigt att lägga sig men det börjar åtminstone närma sig vettig tid om jag inte ska vakna mitt i natten igen.

Vi körde på nästan trafiktomma men nyplogade, vitrandiga vägar i morse. Det var lite halkigt men med den goda marginalen så behövde jag inte stå på så mycket. Lämnade av M och Smilla vid tåget (hon protesterade lite idag, antagligen för att jag fick lyfta henne i stort sett sovande från sängen och in i buren), svängde förbi en nattöppen mack och handlade lite frukost som jag tog med till jobbet. Jag tände alla korridorer på våningsplanet för att få känsla av att jag inte var helt ensam (det är nåt obehagligt med tomma kontorshus på nåt vis) och kunde lyssna på radio och samtidigt göra färdigt inför en ekonomiuppföljning som stod på agendan. Skönt ändå, alldeles ostört och effektivt. Det gäller bara att komma på att det inte är läge att svara på eller skicka sms den där tiden...

Nej, nu ska jag göra mig klar för sängen ändå och se om jag hinner se klart det sista avsnittet av The Crown som jag håller på att se om igen inför den kommande andra säsongen, innan ögonlocken faller ihop.

Inga kommentarer: