torsdag, september 24, 2009

Nattens spartips!

Spektakulära helikopterrån i Sthlm och bomblarm på rättspsyk i Umeå... Händelserik dag nyhetsmässigt tydligen. Själv har jag mest suttit på ett konferensrum i stan och haft temadag med jobbet. Ganska givande faktiskt, beroende på utfallet då. Men det har varit bra diskussioner, högt till tak, raka puckar och en del trevligheter däremellan.

Efter lunch blev det fri gång på stan en liten stund och det tror jag faktiskt kan ha större betydelse än man tror. Jag menar, i ständig pengabrist är det inte som att vi får möjlighet att göra någon social aktivitet som kostar något, men att gå på stan i affärer blev också någon form av social gruppaktivitet där man fick chans att prata lite utanför jobbet. Mer nyttigt än man tänker sig.

Jag tror faktiskt att man i kristider (framför allt då, kanske) bör satsa några små kronor på att låta personalen få umgås halvorganiserat utanför jobbet, utanför brukargruppen, utanför huset, bortanför arbetskläder och invanda roller. Jag tror att det ger så otroligt mycket att man får tillbaka de pengarna mångdubbelt. Det är mitt spartips till Umeå Kommun!

Inga kommentarer: