onsdag, september 02, 2009

Dad's dead!

Nu har jag sett färdigt sista säsongen av Roseanne. Jag har förvisso kvar säsong 2-4 (vill jag minnas) men det får kanske bli lite senare. Serien blev lite mer av "reality" igen mot slutet som sagt (avsnittet där hon kastar av "banditer" från ett kapat tåg tillsammans med Steven Seagal var bara för mycket), vilket var mer än bra. Slutet var lite småsorgligt och något förvirrande, men jag får nog säga att den där Roseanne Barr (eller vad hon nu kallar sig) verkar vara en ganska klok kvinna. Galen, visst, men galen nog för att vara klok.

Sökte efter några av mina favoritklipp på youtube och förvånande nog fann jag inte så många med min favorit Darlene, men det här (halvsuddiga) när Jackie ska berätta att hennes pappa dött för sin nästan döva faster är hysteriskt kul. Laurie Metcalf är en riktig komedienne som man sett för lite, helt klart:



Inga kommentarer: