onsdag, september 16, 2009

Ajaj, knäet!

Jag har gjort illa mitt knä på nåt vis. Igår när jag simmade brände det plötsligt till, från nånstans vid fotleden och upp mot sidan av knäet. Det hände redan efter typ 8 längder eller nåt. Jag stannade till men kände sen inget mer. Men så fortsatte det att komma såna där konstiga ilningar, eller vad jag ska säga, och de blev värre och värre. Men bara just när jag gjorde en viss rörelse med benet. Det har säkert att göra med att jag inte riktigt simmar "som man ska" med det benet; det lever liksom ett eget liv med en egen teori om vad ett simtag är. Det har alltid varit så och det har alltid varit problemfritt, om än något fult.

Envis som jag är fortsatte jag trots att det gjorde ont. Försökte att inte simma så mycket med just det benet, men det funkar ju inte så. Målet var 50 längder men vid 42 gjorde det så ont att jag inte stod ut, så jag la ner det. Sen kändes ingenting. Idag på morgonen kände jag plötsligt att det gjorde ont på sidan av knäet igen, och det tycks öka. Har ingen aning om varför eg.

Inga kommentarer: