torsdag, juni 26, 2014

Flyg vs bil

Just som jag tittat på en sovande M i passargerarsätet och tänkt att jag också var rätt trött mötte jag en singelolycka på E4:an ikväll på väg hem. Ena framdäcket och små bildelar låg över hela vägen. Det såg nyhänt ut men en annan bil hade stannat och alla såg hela ut så jag gasade upp igen och for hemåt. Betydligt mer vaken. Läste sen att det gått bra personmässigt, bra det. 

Det är väl egentligen sånt där jag borde vara rädd för istället för flygresor. Nu har jag ju varit (och är delvis, jag åker inte med vem som helst) extremt rädd för att åka bil också och det gjorde ju ingen lyckligare, men det känns ju mer rimligt.

Min nästan lika flygrädda kollega åkte till London idag och jag var både avis och glad att det inte var jag samtidigt. Men jag hoppas det gick bra för henne. London är för övrigt en stad jag också vill resa till nån gång. Perfekt då att det ligger inom 4-timmarsradien flygmässigt sett...

Inga kommentarer: