fredag, juni 06, 2014

Fredagsmys

Iklädd linne och uppvikta, trasiga jeans har jag idag bjudit förbipasserande på en mindre (blekfet) nakenchock gissar jag. Så lite mittidagen-vila är kanske okej. Jordgubbslandet är rensat, likaså marken kring bärbuskarna och odlingslådorna (som jag ligger efter med i år igen). Lite annat småpyssel hann jag också med i trädgården innan jag började tycka att vinden blev lite kall och kroppen trött. Nu har jag insett att avloppet till tvättmaskinen behöver rensas (vattenuppenbarelse på golvet ftw), att huset ser för anskrämligt stökigt ut och att tiden egentligen är för knapp för att hinna med allt. Men en liten stunds vila ska jag unna mig. När mannen sen kommer hem från sitt segelbåtsfixande får vi hjälpas åt att skapa ordning här.

Under tiden ser jag ett par avsnitt av The Killing (jag såg allt att M hade tittat i förväg på de första två av säsong 3:s avsnitt), fortsätter med min packlista och gosar en solvarm katt.

Inga kommentarer: