tisdag, juni 24, 2014

Halvvägs till jul

Jo, jag fick höra det på radion idag, att vi har sex månader kvar till julafton. Dessutom sas det att midsommar var lika kall/varm som julen var, om nu det stämmer eller inte vet jag inte säkert, men jag tar det inte för otroligt.

För att trotsa bristen på sommarvärme köpte vi idag nya utemöbler till lillstugan. Nu är visserligen hyresgästen inte där så ofta, men det har sett så kalt och tråkigt ut utan. De gamla föll ihop i höstas. Jag tycker nog att det blev riktigt fint:


De är inte helt i metall vilket gjorde att jag föll för dem. Metall blir oftast så kallt. Sitsen och bordsskivan är i trä. Jag ska kika på några dynor också nästa gång jag har tid över i stan, och kanske en passande blomma som kan stå ute och pryda lite.

2 kommentarer:

Iréne JB sa...

Snygga möbler! En sån där grupp skulle passa bra här också, så var har du köpt dem?

Sara sa...

Tack! Jag trillade över dem på Jysk:
http://jysk.se/utomhus/tradgardsmobelset/tradgardsmobelset/tra-metall-flatad/bankset-hagen-l142cm