söndag, juni 22, 2014

Snabbvecka

En vecka sedan vi landade och det känns som att resan är väldigt mycket mer avlägsen än så. Men minnena lever, inte minst när jag druckit mitt kvällste i BCN-muggen jag köpte sista dagen på ett riktigt turistställe.

Men det har varit en lite stressig och upptagen vecka, med flera långa kvällar på jobbet, trots bara fyra arbetsdagar. Mycket som lagts på hög den korta vecka jag var borta och som sig bör, tydligen, några oförutsedda halvkriser just som sommarpreioden ska börja. Men det mesta löser sig skulle jag tro och det är väl inte fel att svettas lite ibland.

Ute svettas vi dock inte, det har varit kallt som tusan hela veckan. Ikväll stod vi ute och grillade och fick gå in efter extra kläder för att inte frysa halvt ihjäl. Temperaturen har knappt nått över 10-graderstrecket de senaste dagarna, gissar jag. Inte jättekul för de som just gått på semester, men vi får väl anta att det blir bättre snart.

Ha en fortsatt trevlig midsommarhelg hörrni!

Inga kommentarer: