måndag, juni 16, 2014

Back in business

Nackdelen med att ta ett avbrott från arbetet en vecka bara sådär är att det bildats fina högar och väntelistor när man väl är åter, även om snälla kollegor tagit hand om det mest akuta. En sån dag hade jag idag; högjagardag. Lite av en dålig start efter en skön semester, men lika bra att ta tjuren vid hornen på en gång och jobba undan. Så det har jag gjort idag, med skapligt bra resultat. Skulle vilja ha ett par saker till avklarade för att kunna känna att jag kan slå på ett mer behagligt sommarlugn. Men allt rår jag ju inte på själv, ibland måste jag invänta andra/annat. Men snart så är jag väl där också. Det vore skönt.

Vädret gör dock inte att det blir nån riktigt sommarfeeling. Klart skönt att inte jobba i tryckande värme heller, men att behöva dra på munkjacka över tröjan för att gå ut och fånga lunch i all hast kändes lite väl kyligt. Speciellt om förra veckan spenderades i 30+ gradig värme (jo lite semesterfeeling har jag allt kvar i bakfickan)...

Jag sov inte alldeles bra natten som var så det här är jag närsomhelst nu:


Inga kommentarer: