söndag, juni 01, 2014

Välkommen juni och de korta nätterna!

Under vår "all-nighter" noterade jag hur snabbt det blir ljust ute redan. Jag minns inte när det blev riktigt mörkt (det är inte det minsta mörkt just nu tex) men när klockan slog två inatt hade det redan varit ljust igen en stund. Jag älskar de här ljusa norrlandsnätterna. Det gick från halvdan vår till regnig sommar på ingenting. För regnat har det gjort i helgen. Bra för växtligheten, som man säger, och skönt för mig som har kunnat vara inne och haft låg hastighet de senaste två dygnen utan alltför stort dåligt samvete. Lite tvättar har det blivit och matlagning men i övrigt har det mest varit en skön lugn helg med låtsasmaken.

Idag har förvisso jobb-bruset trängt sig på (jag insåg tex att jag planerat min måndag morgon lite halvt omöjligt) men jag känner mig hyfsat utvilad och redo för nästa jobbvecka ändå. En hektisk vecka kommer lastad, både jobbmässigt som privat. Går det mesta som planerat bara (med vissa undantag då) så kommer det inte bli några problem.

Inga kommentarer: