torsdag, februari 03, 2011

Hon fattas många...

Med stor sorg och en jättesaknad fick jag tidigare ikväll höra att fina Stina Sundberg somnat in. Fi har förlorat en talesperson, en god vän och en oerhört erfaren och kunnig feminist. Stina och jag jobbade nära varann under mina år i styrelsen men har fortsatt haft kontakt sedan dess och vi sågs senast strax före valet. Ett sista hoppfullt mejl kom för bara några veckor sedan.

Det känns overkligt att hon inte längre finns. Väldigt ledsamt.

Jag försöker minnas hur hon imponerade extra på mig under ett av sina besök i Umeå i somras, då hon satt i en diskussionspanel på Café Pilgatan. Jag har aldrig sett henne så övertygande, självklar och strålande som då. Det är så jag kommer försöka minnas Stina. Min vän. Tack för allt.

Läs mer på Fi:s hemsida.

Inga kommentarer: