torsdag, september 24, 2009

Hårdhudad

Hade en sådär lagomt stökig natt på jobbet. Det går faktiskt fortare när det händer lite, så länge inte allt händer på en gång. Och inatt rullade det på lagomt. Har dock ett nytt blåmärke på utsidan av samma arm som jag fick blåmärken på (fast då på undersidan efter ett rejält hårdhänt nyp där vilket gjorde ont som satan) i helgen. Det är en sån period igen på jobbet nu och det lär nog bli värre vad jag förstår. Ibland skulle man behöva hockeymundering när man går på jobbet. Som tur är har jag svårt att få blåmärken, det ska liksom mycket till av nån anledning. Men öm blir jag oavsett.

Hörde att det tydligen på andra boenden ibland sägs att man på mitt jobb "får extra betalt för att bli slagen", vilket jag kan dementera direkt. Vi har samma lön som alla andra, det här med risktillägg tror jag inte finns längre. Iaf har vi inte haft det hos oss sen jag började. Men visst skulle det kännas okej med en liten extra uppmuntran för de risker vi utsätter oss för. Som det ser ut nu ska vi dock "vara glada för" att de inte drar ner fler tjänster än vad de redan gjort hos oss. Nu går vi på minimibemanning och det märks sannerligen.

Inga kommentarer: