onsdag, september 02, 2009

Gräsklippartrendsetting!

Läser också att M är trendig á la Residence-tidningen*! Det var lite otippat. Jag tror att vi faktiskt var först med att bryta den tidigare trenden med bensinklippare (på sina håll tom åkgräsklippare, vilket känns lite opåkallat med tanke på de hyfsat begränsade trädgårdarna här) när vi först flyttade hit och skaffade en imponerande tyst sak som tom Sara kan efter-jobbet-sova sig igenom. Miljövänligt och inte alls så besvärligt med sladden som man skulle kunna tro.

Nu är den klippare nummer två som huserar här har jag sett. (Det kan bero på den gigantiska sten som jag råkade (faktiskt) köra på strax innan jag flyttade från huset. Det kan också vara så att jag glömde att nämna just den incidenten, men oavsett huserar en fin grön sak med uppsamlare här nu.) Jag får väl informera M om hans trendsetterstatus och invänta liknande inköp av grannarna när deras nuvarande kört på stenar...


*Och nej jag läser inte den, men läser däremot det mesta som Kjell Häglund skriver via hans samlade.

Inga kommentarer: