Det känns som att jag börjar återfå lite ordning på jobbet igen. Jag försökte hitta nya sätt att hålla koll på saker och ville byta ut min handskrivna "to-do-list" mot en bättre digital ordning. Jag är inte riktigt där än men så snart jag haft lite tid över så har jag försökt jobba på att få ordning på min "anslagstavla" i OneNote. Gillar verkligen programmet (bäst av microsoft hittills?) och jag har sett så många snygga lösningar men jag har inte riktigt fått till det själv än. Men det tar sig, så kan man väl säga.
Jag älskar ordning och reda på jobbet och jag får ett lugn om jag känner att jag har koll på läget. Mycket att göra är helt okej så länge jag ordning på det. Hemma är jag inte riktigt lika strukturerad tyvärr, men jag önskar att jag var det. Mycket är det kanske tröttheten och till viss del bristen på inspiration hemma som står i vägen, men det är också lite av en dålig undanflykt.
Jag hade två rätt bra och strukturerade möten idag, vilket gav energi. Eftermiddagen var mötesfri så då stod jag i evighetslång telefonkö till försäkringskassan samtidigt som jag passade på att jobba på nämnda struktur och fixa med lite dokumentation.
Det finns få tillfredsställelser så tydliga som den då jag får stryka något på en "att-göra-lista". Känslan av nöjdhet och prestation är liksom löjligt hög. Nån som känner igen sig?
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar