torsdag, april 27, 2017

Plötsligt händer det!

Jag har en kväll framför datorn i vardagsrummet och sitter i godan ro och surfar efter bra reseguider till sommarens äventyr med tv:n på i bakgrunden då jag plötsligt får en känsla av att något är konstigt. Vänta nu.....

En...
Två...
Tre!!!
Ser ni? Tre kattor inom 1,5 meters håll på tre olika håll! Jag vågade nästan inte ta bilderna av rädsla att "jinxa" läget. Lillpipen måste ha ninjat sig hit (hon är en ninja, jag är säker sedan tidigare) och bara slagit sig ner en knapp meter ifrån mig på samma bord som datorn alltså står... Impressive!

Nu har de rört sig lite, åtmonstone Alice och Smilla, men det är fortfarande lugnt. Ingen morrar eller låter. Smilla gnydde lite innan hon hoppade ner från soffan och gick bort mot skrivbordet istället. Rosa har full koll på Alice som nu ligger på ett armstöd (precis som Rosa fast på andra soffan), men hon säger inget.

Jag pressar ner glädjeyttringarna av rädsla för att det bara är tillfälligt. Att det snart brakar loss nåt elände. Men det ser ju onekligen lovande ut?

Inga kommentarer: