måndag, maj 01, 2017

Har vintern rasat ut nu?

Det var då riktigt aprilväder in i det sista. I lördags var vädret ganska fint och M kommenterade att det snart är dags att rensa i rabatterna och jag kände mig snudd på varm i min vinterjacka. Så vaknade vi till ett snöoväder på valborgsmässoaftons morgon med ett tjockt snötäcke över hela landskapet. Som från ingenstans.

Snö, snö, snö...

På sena eftermiddagen kom Lil'sis och Joel hit på middag vilket var väldigt trevligt. Vi ses annars mest inne i stan, det är sällan vi har gäster över lag i huset, så det var trevligt. Vi bjöd på M:s senaste favoriträtt från Jävligt Gott-sidan (med lite egna tvistar) vilket verkade gå hem rätt bra. 

Vi besökte elden, som lämpligt huserar mitt över vägen från oss varje år, men det var kallt och helt enkelt inte så väldigt mysigt så vi stannade inte så länge. Sen blev det lite datorsupport i köket allmänt umgänge. Gillar att ha Lil'sis hemma, det känns ännu lite mysigare än vad det gör bara av att ha M hemma. Den här vardagliga ensamheten som jag inte känner att jag har några problem med kanske är ensammare än jag tänker på.

Hursom. Idag bjöd vädret på strålande sol, förvisso lite kall blåst, men smält snö. Ja, visst är det fortfarande kvar en del men det som kom igår har nästan försvunnit. Idag har vi slappat hemma, sett färdigt Broadchurch, fikat hos svärföräldrarna och ätit lite sen lunch innan jag vinkade av M vid tåget. Jobbigt som alltid. Det där med avsked...

Temperatur i skuggan sen eftermiddag.
Och lillstugan behöver målas på med mera slamfärg...
Imorgon är det jobb igen. Kortvecka då förstås, men med full fart redan från start. Jag blir alldeles förvirrad av kortveckorna (bl.a, ska väl sägas) så jag har inte mindre än två möten inbokade imorgon 8.30. Det blir ju spännande...

Inga kommentarer: