lördag, maj 20, 2017

Solig lördag!

Helgen ser ut att bli en hemmahelg för mig själv. M har beredskap och blir kvar i Sundsvall och jag har lite svårare att komma ifrån och kunna åka ner, vilket annars såklart hade varit trevligt. Det börjar bli ett tag sedan nu. Men det får väl bli senare i vår.

Solen skiner utanför fönstret och det ser riktigt skönt ut. Jag har en plan att pyssla lite i trädgården. Fågelbordet måste bort, jag ska röja bort lite grenar och annat som blåst ner och så har jag en förhoppning om att hinna/orka rensa lite rabatter. Jag har inte riktigt bestämt än om jag ska låta dem vara eller gräva ur och grusa dem, men just nu lutar det åt att styra upp dem lite istället. Gräva bort en del och kanske köpa lite större växter, typ blommande minibuskar, som tar upp lite mer plats och kanske kombinera med något som liknar marktäckare.

Jag skulle vilja återuppväcka min örtplantering i stenpartiet som jag låtit växa mer eller mindre igen de senaste 2 åren och som inte ser särskilt vackert ut. Det är stenigt så svårt att gräva ur och starta om, men det vore trevligt om det gick.

Men jag ska starta min sega dag (som hittills faktiskt nästan helt spenderats i sängen framför tv:n) med lite lunch och sen bege mig till Sävar för att handla lite mat och hämta ut ett paket. Jag har beställt nya arbetsbyxor eftersom mina gamla i storlek 46 trillar av numera. Jag har varit våghalsig och beställt kanske en storlek mindre än vad jag vågar tro på, men jag hoppas att de ska passa.

Ikväll ska jag försöka göra lite mys för mig själv och mitt stora kattkollektiv. Jag har haft några sena kvällar i veckan så jag känner att jag inte varit hemma så mycket, så det känns bra att kunna mysa till det och förhoppningsvis uppskattas det av damerna och bebisarna också. De ska få fisk som vanligt på helgen och jag ska göra nån god mat till mig själv och kanske se nån film. Inte illa det!

Inga kommentarer: