måndag, april 17, 2017

En påskhelg

Bortsett kattbekymren har den här långhelgen gått fort och ganska lugnt till väga. Jag lämnade av M vid tåget för ett par timmar sedan och det kändes i vanlig ordning jobbigt. Kanske lite extra nu när jag sitter själv med dramatiken i huset. Det har varit skönt att inte behöva fixa allt själv.

Så mycket "påskande" har det däremot inte varit kanske. Vi har förvisso ätit alldeles för mycket godis (det gick verkligen inte att stoppa när jag väl börjat, jag fick lov att ge bort en massa godis till Simon då vi var där för att slippa äta det, skönt att jag har karaktär...) men i övrigt har väl inget direkt gått i påskens tecken, vad nu det är. Vi åt väldigt god lunch hos svärföräldrarna igår, men annars har vi mest varit hemma. Eller nä, på själva påskafton hade vi planerat att laga middag tillsammans men då någon (läs: undertecknad) glömde själva huvudingrediensen så blev vår fina påskmiddag till sist ett besök på Max i stan. På vägen hem handlade vi det som saknades så vi gjorde den tänkta maten igår kväll istället.

Och så mycket motionerande har det inte heller blivit. Jag har inte gått på bandet en enda gång och övrig rörelse har bara nått upp till ungefär hälften av mitt dagliga stegmål. Plus besök på max, en massa godis och så ett oplanerat pizzeriabesök idag före tåget. Behöver jag säga att jag inte har lust att kliva upp på vågen på onsdag? Jag anar att det kommer bli mitt första plusresultat under de här veckorna. Inget bra alls. Men nästan värt det. Godiset hade jag kunnat skippa på riktigt, det ska jag försöka minnas. Det är gott för stunden men det är också bara det.

Och så har det blivit för lite sömn helt klart. Jag har haft svårt att somna och vaknat alltför lätt. Jag som tänkte att långhelger var till för sovmornar.  Tur att det är en kortvecka som väntar trots allt.

Inga kommentarer: